problem with forware in v4.8

Carlos Colque4 years ago

HI Anton,
I have cofigured the forware like this:

<entry key='forward.enable'>true</entry>
<entry key='forward.url'>https://www.sitio.cl/maquinaria/apps/coordenadas.php?id={uniqueId}&amp;attributes={attributes}&amp;latitude={latitude}</entry>

before, the action worked but now don't call the url, how could I check if something is block the command? or what could I check?.
thanks

Anton Tananaev4 years ago

I don't see anything wrong with it.

Carlos Colque4 years ago

Me too but I installed the last version and work the forward, but I have problem with that version, so I come back to 4.8 version and the forward don’t work again..

Jose B4 years ago

@Carlos, por favor, me explica como funciona este "forward"? Minha duvida é: isto envia uma copia dos pacotes via GET para ser tratado pelo seu script sem alterar a forma que a atual plataforma funciona? Ou todos os pacotes são enviados para este novo endereço e nada é registrado na platorma original

JB

Jose B4 years ago

@Anton, if you don't mind could you explain to me , please, how this "forward" works? my question is when i enable the forwarding of positions to another web server: it means a "copy" of positions, that is, the positions continue to be stored in traccar.

JB

Carlos Colque4 years ago

Hola, que necesitas saber?, el forware envía información a algun servidor externo, en el caso de arriba, yo lo mando a uno con php, el cual procesa los datos e interactuo con webserver externo y les hago llegar los datos de posicion. Mi correo es [removed], saludos

Jose B4 years ago

Hola, pero mantenga los datos originales en la server traccar, ¿correcto? Es solo una copia que envías, ¿no?
(perdón si pierdo una palabra: estoy usando el traductor de Google)

JB

Carlos Colque4 years ago

si. solo envia datos, no interviene en los datos originales de traccar.

Jose B4 years ago

thank you